Brand bij zorginstelling in Schagen

In de nacht van zondag op maandag heeft in een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking in Schagen korte tijd een brand gewoed. 

De brandweer had de brand na ongeveer een uur onder controle.

De brand was ontstaan op de begane grond in een wooneenheid van de Prinsenstichting van behandelcentrum De Schar. De bewoners van de wooneenheid werden door de bedrijfshulpverlening naar de sportzaal op het terrein gebracht.

Het is de tweede keer in korte tijd dat er op het complex brand is uitgebroken. Vorige week woensdag moesten vier bewoners naar het ziekenhuis vanwege het inademen van rook. Nog eens vier mensen werden die nacht in de ambulance behandeld.

Lees meer over:
Tip de redactie