Afdeling verpleeghuis in Heerde ontruimd na brand

Een afdeling met elf bewoners van verpleeghuis Wendhorst in Heerde is zondagnacht ontruimd nadat er brand was uitgebroken. 

Vier personen zijn door ambulancepersoneel behandeld na het inademen van rook, meldt de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland.

Bij een magnetron in de keuken had de bedrading vlam gevat en was er veel rook ontstaan. Daarop waren de bewoners geëvacueerd. Rond half twee zondagnacht had de brandweer de brand onder controle en konden de bewoners na het ventileren van de afdeling weer terug naar binnen.

Heeft u beeld bij dit nieuws? Upload uw foto's via NUfoto of via WhatsApp (06 - 1388 0644). Video's kunnen naar video@nu.nl. Of stream uw beelden via de NUlive-app (iOS) en (Android).

Lees meer over:

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie