Sigaar oorzaak brand verzorgingshuis

Een brandende sigaar is 'hoogstwaarschijnlijk' de oorzaak geweest van de brand die dinsdagavond het leven kostte van de bewoner van een verzorgingshuis in Oirschot.

Bestuurder Arnold Vosters van Joris Zorg heeft dat woensdag gezegd.

Het was bekend dat het 83-jarige slachtoffer regelmatig een sigaartje rookte op zijn kamer, vertelde de locatiedirecteur.

De politie noemt de smeulende sigaar 'aannemelijk' als oorzaak. Er is in ieder geval geen sprake van een misdrijf of kortsluiting, aldus een woordvoerder. Er komt geen nader onderzoek.

Lees meer over:
Tip de redactie