Bonden willen gesprek met ADRZ over afspraakcentrale

De gezamenlijke ouderenbonden in de gemeente Goes willen in gesprek met het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis (ADRZ). 

De bonden zeggen veel klachten te krijgen van ouderen over het afsprakenbureau.

Sinds eind vorig jaar maken patiënten hun afspraken niet meer bij de assistenten van specialisten, maar bij de afspraakcentrale in ontvangsthal van het ADRZ. Via de telefoon afspraken maken gaat ook via deze centrale.

Verbroken

Als mensen bellen moeten ze echter vaak lang wachten, wordt de verbinding regelmatig verbroken en ze worden niet terug gebeld terwijl dat is beloofd, horen de ouderenbonden van patiënten.

Onwel

Ook aan de balie in het ziekenhuis aan de 's-Gravenpolderseweg moeten mensen volgens de bonden vaak te lang wachten. "Soms worden patiënten onwel", schrijven de bonden in een brief aan de raad van bestuur. "Voor ons is dit niet acceptabel, omdat patiënten hierdoor onnodig worden belast."

Ze willen op korte termijn in gesprek met de directie over de klachten en oplossingen.

Tip de redactie