Winst Deutsche Post fors gestegen door online winkelen

Deutsche Post heeft de afgelopen drie maanden goede zaken gedaan met het afhandelen van pakketjes. Naast het onlineshoppen droeg ook de verhoogde prijs van postzegels in Duitsland bij aan een fors gestegen winst.

Het aantal afgehandelde internationale pakketjes, exclusief lucht- en scheepspost, steeg met bijna 7 procent.

De nationale pakketbezorging steeg met 11 procent. Deutsche Post verhoogde aan het begin van het jaar de prijs van standaardpostzegels van 62 naar 70 cent.

De nettowinst bedroeg 618 miljoen euro. Dat is ruim twaalf keer zo veel als een jaar eerder en meer dan waar analisten op hadden gerekend. De omzet daalde wel met bijna 4 procent tot 13,8 miljard euro.

Het bedrijfsresultaat maakte een flinke sprong naar 755 miljoen euro. Een jaar eerder was dat niet meer dan 197 miljoen euro door forse kosten voor een mislukt softwareproject.

Het grootste postbedrijf handhaafde zijn verwachtingen voor het bedrijfsresultaat voor dit jaar tussen 3,4 miljard en 3,7 miljard euro.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Deutsche Bank

Deutsche Bank
Dit moet je weten over de problemen bij Deutsche Bank.

Gratis geld

Gratis geld
De term 'helikoptergeld' zingt rond sinds het opkoopprogramma van de ECB van start is gegaan.
Tip de redactie