Procter & Gamble ziet verkopen licht aantrekken

Procter & Gamble (P&G) heeft vorig kwartaal iets meer wasmiddelen, shampoo, luiers, tandenborstels en scheermesjes verkocht dan een jaar eerder.

Dat maakte het moederbedrijf van merken als Ariel, Gillette, Pampers, Head & Shoulders en Always dinsdag bekend.

De verkopen van het concern stegen in het eind september afgesloten kwartaal met 3 procent. Mede door wisselkoerseffecten kwam de omzet met 16,5 miljard dollar even hoog uit als een jaar eerder. De nettowinst steeg met 4 procent naar 2,7 miljard dollar.

De met vorig jaar vergelijkbare verkopen groeiden vorig kwartaal, het eerste van het gebroken boekjaar van P&G, bij alle divisies. Het concern hield vast aan de voorspelling dat het hele jaar een plus van ongeveer 2 procent zal opleveren.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Chronologie AkzoNobel

Chronologie AkzoNobel
PPG Industries heeft zijn zinnen gezet op overname van AkzoNobel. Een chronologie van de gebeurtenissen.

Beleggen

Beleggen
Is beleggen voor iedereen geschikt en waar moet je aan denken als je ermee wil beginnen?
Tip de redactie