Sanoma lijft platformen Scoupy en Kortingisleuk.nl in

Mediaconcern Sanoma neemt de online platformen voor geldterugacties Scoupy en Kortingisleuk.nl over. 

Ze gaan samen verder onder de naam Scoupy, maakt het moederbedrijf van onder meer NU.nl, SBS, Donald Duck en Libelle woensdag bekend.

Sanoma en Scoupy willen gezamenlijk verder bouwen aan het grootste datagedreven marketingplatform voor consumentenmerken in Nederland. De uitgever wil de grote hoeveelheid beschikbare consumentendata van Scoupy en Kortingisleuk.nl inzetten om meer inzicht in onder meer consumentengedrag en merkvoorkeuren te krijgen. 

"Het is zeer interessant om te weten welke consument interesse heeft in welke producten", zegt Sanoma-topman Peter de Mönnink. ''Met deze informatie kunnen we, binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders, deze kopers in de toekomst persoonlijk en uiterst relevant informeren over acties en aanbiedingen van onze adverteerders.''

Sanoma had overigens al een minderheidsbelang in Scoupy. Dat is nu uitgebreid tot een meerderheidsbelang. Er zijn geen verdere financiële details naar buiten gebracht.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Monte dei Paschi

Monte dei Paschi
Wat is er aan de hand met de oudste bank ter wereld?

Ontslagrondes

Ontslagrondes
Overzicht: Banken en verzekeraars snijden diep in personeelsbestand.
Tip de redactie