Mediabedrijf Sanoma schrapt 65 banen in België

Sanoma België schrapt 65 banen. Dat maakte de Belgische tak van het Finse mediabedrijf donderdag bekend na afloop van een vergadering met de ondernemingsraad.

Sanoma gaf ook aan dat het de integratie van de Belgische tak met Sanoma Nederland verder doorvoert. Die zal volgens het mediabedrijf leiden tot een meer "wendbare organisatie, die beter is afgestemd op een snel veranderende marktomgeving". Daarbij wordt ook geprofiteerd van schaalvoordeel, aldus de onderneming.

De Belgische en Nederlandse tak van de onderneming zijn al langer bezig de ondersteunende diensten als personeelsmanagement, financiën en IT onder één dak te brengen.

In een toelichting benadrukte Sanoma België dat marketing- en advertentieactiviteiten in België zullen blijven. Ook qua content en verdere voor de klant zichtbare gedeelten van de organisatie blijven België en Nederland gescheiden.

Verkoop

Sanoma België verkocht vorig jaar een groot deel van zijn activiteiten. Zo werden de tijdschriften Humo, Story, Teve-blad en Vitaya verkocht aan De Persgroep. Het belang in De Vijver Media werd overgedaan aan Telenet.

Sanoma wil zich in België richten op 'vrouwen' en 'home & deco'. In Nederland is Sanoma onder meer bekend van merken als NU.nl, AutoWeek, Donald Duck, Libelle en SBS6.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Deutsche Bank

Deutsche Bank
Dit moet je weten over de problemen bij Deutsche Bank.

Gratis geld

Gratis geld
De term 'helikoptergeld' zingt rond sinds het opkoopprogramma van de ECB van start is gegaan.
Tip de redactie