Drankenconcern Diageo voelt wisselkoersen

Het Britse drankenconcern Diageo, moederbedrijf van merken als Johnnie Walker, Smirnoff en Guinness, heeft in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar een lagere omzet behaald.

 Dat kwam vooral door negatieve wisselkoerseffecten als gevolg van het sterkere pond.

De totale omzet nam met 5 procent af tot 5,6 miljard pond (ruim 7,3 miljard euro), maar onderliggend, dus exclusief wisselkoerseffecten, klom die met 1,8 procent. Het volume ging met 1 procent omhoog. Er werd een nettowinst behaald van 1,4 miljard pond.

Diageo zag de omzet in Europa, Afrika, Zuid-Amerika en Azië stijgen, maar in Noord-Amerika was sprake van lagere opbrengsten.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Dieselschandaal

Dieselschandaal
Nu er naar steeds meer fabrikanten onderzoeken lopen, wordt duidelijk hoe groot dieselgate eigenlijk is.

Voetbalclubs

Voetbalclubs
'Beleggen in voetbalclubs is eigenlijk een soort schenking.'
Tip de redactie