Ziggo spreekt van 'hevige concurrentie' met KPN

UTRECHT - Kabelaar Ziggo stelt dat er nog steeds hevige concurrentie in Nederland is, onder meer met KPN. Ondanks deze concurrentie heeft het bedrijf meer abonnees weten te strikken voor Alles-in-1-bundels en internetaansluitingen.

Dat bleek uit cijfers die Ziggo donderdag publiceerde. Het aantal abonnees voor Alles-in-1-bundels (internet, televisie, telefonie) klom met 10,6 procent, ofwel 134.000.

Daarmee heeft nu 50,3 procent van de consumentenklanten van Ziggo een dergelijke bundel. Bij internetaansluitingen nam het aantal klanten over het hele jaar met 103.000 toe. Dat is een stijging van ruim 6 procent.

De totale omzet steeg in 2012 met 4 procent tot 1,53 miljard euro bij een nettowinst van 192,8 miljoen euro.

Hevige concurrentie

Topman Bernard Dijkhuizen van Ziggo liet in een toelichting weten dat er nog steeds hevige concurrentie is, onder meer van KPN. Om de concurrentie het hoofd te bieden, wil Ziggo dit jaar extra investeren in marketing en nieuwe producten en systemen. Daarvoor trekt het bedrijf 320 tot 330 miljoen euro uit.

De kabelaar werd in maart vorig jaar naar de beurs gebracht. Daarmee haalde het bedrijf 804 miljoen euro op. Het aandeel opende op zijn eerste beursdag op 21,20 euro per aandeel.

Woensdag sloot het aandeel op 22,90 euro. Ziggo wil 180 miljoen euro uitkeren aan dividend, 1,45 euro per aandeel.

Lees meer over:
Tip de redactie