Club Med zet in op opkomende markten

PARIJS - Club Med zet sterk in op klanten uit opkomende markten, zoals China. De uitbater van luxe vakantiedorpen wil dat over 2 jaar een op de drie bezoekers uit een opkomend land komt.

Op dit moment is dat nog een op de vier. Dat meldde Club Med vrijdag bij de presentatie van de cijfers over het gebroken boekjaar 2011-2012.

Club Med boekte een winst van 2 miljoen euro, lager dan de verwachting van analisten maar wel hoger dan in het jaar daarvoor. De onderneming, die pas vorig jaar weer zwarte cijfers schreef, liet weten vooral in de afgelopen weken veel last te hebben van de slechte economische situatie in Europa. De boekingen vanuit Europa daalden in de afgelopen 4 weken met ruim 5 procent.

Club Med exploiteert nu 75 vakantiedorpen in 40 landen. In de opkomende markten worden er momenteel verscheidene resorts bijgebouwd. In China hoopt Club Med over twee jaar 200.000 klanten te trekken met vijf vakantiedorpen.

Lees meer over:
Tip de redactie