Crisis laat omzetgroei Burberry stagneren

LONDEN - De verslechterde economische situatie drukte de afgelopen maanden de omzetgroei van Burberry's, het Britse merk voor luxe kleding en accessoires. Maar het concern leek nog niet erg te lijden onder de crisis, zo bleek donderdag uit de cijfers die Burberry's over het eerste half jaar van zijn gebroken boekjaar 2012-2013 publiceerde.

In winkels die langer dan een jaar open zijn steeg de omzet met 3 procent. Maar de stijging was in het eerste kwartaal veel sterker (6 procent) dan in het tweede (1 procent). Vooral in Groot-Brittanië en China werd de groei in de tweede termijn wat getemperd.

De verkopen in Hongkong, Frankrijk en Duitsland bleven op peil, meldde Burberry. In totaal kwam de omzet over de eerste 6 maanden van het jaar uit op 883 miloen pond, circa 1,1 miljard euro.

Voor de tweede helft van het boekjaar verwacht de onderneming een stabiele omzet te realiseren. Die zou in grote lijnen gelijk blijven aan de omzet in dezelfde periode vorig jaar.

Lees meer over:
Tip de redactie