Crisis deert producent luxegoederen niet

PARIJS - De Franse producent van luxeartikelen Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) heeft ondanks de economische crisis een uitstekend jaar achter de rug.

Met een nettowinst van meer dan 3 miljard euro was 2011 ''een geweldig jaar'', zei topman Bernard Arnault donderdag.

LVMH, bekend van merken als Louis Vuitton, Givenchy, Hennessy, Moet & Chandon en Dom Perignon, zag het bedrijfsresultaat met 22 procent stijgen tot 5,26 miljard euro.

Het was voor het eerst dat de groep de grens van 5 miljard euro passeerde. De nettowinst kwam 1 procent hoger uit ten opzichte van 2010.

Vol vertrouwen

De omzet steeg met 16 procent tot 23,6 miljard euro, waarbij mode en lederwaren met 8,7 miljard euro het grootste deel uitmaakten.

Azië was goed voor 35 procent van de inkomsten, gevolgd door Europa met 33 procent en de Verenigde Staten met 22 procent. Arnault zei vol vertrouwen te zijn dat ook 2012 een goed jaar gaat worden.

Lees meer over:
Tip de redactie