Beheer van ’t Cromwiel gaat beter, maar niet optimaal

De gemeente Steenbergen blijft vinger aan de pols houden bij Hydrasport dat het beheer van Ontmoetingscentrum ’t Cromwiel in handen heeft.

De gemeente ontving in 2015 regelmatig klachten van de gebruikers van ’t Cromwiel. "De gebruikers waren erg ontevreden", aldus de gemeente. Klachten hadden vooral betrekking op de schoonmaak in ’t Cromwiel, de openingstijden van de horeca en toegang tot de toestellenberging door derden.

Hydrasport heeft daarom extra uren begroot voor schoonmaak en in overleg met de verenigingen een koffiezet- en een frisdrankautomaat geplaatst. Op 20 april lieten de binnensportverenigingen weten dat de schoonmaak en het horecabeheer verbeterd zijn, maar dat het nog niet optimaal is.

"Dit geeft aan dat de klachten feitelijk nog niet zijn opgelost. Wij blijven hierop toezien." Hydrasport is zelf vanaf 20 april gestart met een klachtenformulier, waarvan er inmiddels drie zijn ontvangen. Twee van middelbare school ’t Ravelijn en één van gymnastiekvereniging Trafo.

"De klachten hebben betrekking op verzoeken om o.a. de voetbaldoeltjes in het weekend in te klappen, een stang die kapot is en een vieze vloer." 

De directeur van Hydrasport heeft laten weten dat ondanks het verlies dat zij in 2015 hebben geleden, Hydrasport toch het beheer van ’t Cromwiel wil voortzetten omdat de opgedane ervaring en de positieve cijfers over 2016 aangeven dat de exploitatie zich in positieve zin ontwikkelt.

Tip de redactie