BMW M4 CS is middenweg tussen M4 en M4 GTS

BMW breidt de M4-reeks uit met de M4 CS. De nieuwe variant wordt tussen de 'standaard' M4 Coupé en de sportievere M4 GTS gepositioneerd.

De nieuwe variant van de M4 past qua vermogen tussen de M4 en de GTS. Standaard levert de sportieve versie van de 4-serie al 431 paardenkrachten (450 pk in combinatie met het Performance Package), terwijl de GTS nog flink krachtiger is met 500 pk. De M4 CS, waarbij de letters staan voor Club Sport, past daar met 460 pk tussenin.

Vanuit stilstand heeft de CS 3,9 seconden nodig om een snelheid van 100 kilometer per uur te bereiken. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabriek 8,4 l/100 km. Schakelen gaat in de CS altijd via de MCT-automaat met dubbele koppeling.

Nürburgring

De M4 CS krijgt standaard het sportieve M4-onderstel mee. Volgens BMW heeft dit er mede aan bijgedragen dat de M4 CS een tijd van 7 minuten en 38 seconden heeft neergezet op het bekende Duitse Nürburgring-circuit. Voor veel autofabrikanten geldt dat uitdagende parcours als een belangrijke plek om sportievere modellen fijn te slijpen.

Aan de voorzijde monteert BMW lichtmetalen wielen in de maat 19 inch, terwijl de achterwielen 20 inch meten. Sportieve Michelin Pilot Sport Cup 2-banden moeten ervoor zorgen dat de auto goed op de weg blijft liggen. De stoelen in de M4 CS zijn bekleed met leer en Alcantara en een lichtgewicht treklus vervangt de normale deurgreep.

De Nederlandse prijs volgt in een later stadium.

Meer foto's en informatie op AutoWeek.nl

Lees meer over:
Tip de redactie