Hyundai Ioniq is hybride, plug-inhybride of volledig elektrisch

De Hyundai Ioniq nadert zijn officiële publieksdebuut. In de aanloop daar naatoe heeft het Koreaanse merk foto's van de achterzijde en het interieur vrijgegeven, evenals de eerste technische informatie.

De Hyundai Ioniq gooit het over een andere boeg dan auto's als de Toyota Prius. Waar veel fabrikanten voor hun hybrides kiezen voor opvallend design, is het uiterlijk van de Ionoq meer ingetogen. Opmerkelijk is dat de Ioniq niet alleen als hybride, maar ook als plug-inhybride én als volledig elektrische auto op de markt zal verschijnen.

De reguliere hybride-versie wordt aangedreven door een 105 pk en 146 Nm sterke 1.6-liter GDI viercilinder benzinemotor die is gekoppeld aan een 44 pk sterke elektromotor. De Zuid-Koreaanse verbruiksmeting belooft een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. Deze testcyclus is niet identiek aan de Europese methode. Verwacht dan ook andere waarden voor de Nederlandse versie.


Bekijk foto's van de Hyundai Ioniq in groot formaat

Tip de redactie