Mercedes, Ford en Citroën boeien internetters het meest

AMSTERDAM - Mercedes, Ford en Citroën weten de trouwste internetbezoekers te trekken. Van degenen die in het afgelopen half jaar de Nederlandse Mercedes site bezochten, kwam 48 procent daar 5 keer of vaker. Voor Ford bedroeg dit 47 procent en voor Citroën 45 procent. Dit blijk uit onderzoek door MetrixLab onder 1.500 internet gebruikers.MercedesFordCitroën

Het aantal terugkerende bezoekers zegt niets over de totale bezoekersaantallen. De Nederlandse site van
Volkswagen
Opel

Van de bezoekers die het afgelopen jaar wel eens een autosite hebben bezocht, heeft slechts 28 procent maar één site bezocht, alle anderen bezochten meer dan één merksite. Eén op de drie bezoekers is van plan binnen een jaar een (andere) auto aan te schaffen, waarvan 39 procent een nieuwe.

Voor nieuwe modellen wordt het meest gekeken bij Citroën, Ford en ook weer Opel. Autoliefhebbers surfen vooral regelmatig naar de
BMW

Tip de redactie