AutoRAI 2015 heeft nieuw concept

Over precies een maand openen de deuren van de AutoRAI. Op 16 april is de persdag, op 17 april gaan de deuren voor iedereen open. Maandag heeft de organisatie de nieuwe opzet gepresenteerd.

Opel zet er een nieuwe versie van de Adam neer, Peugeot toont de voor ons land zo belangrijke 308 SW Blue HDI 120 die weer voldoet aan de eisen voor veertien procent bijtelling, Burton komt met 24hr Spa Francorchamps Injection en er verschijnt een 911 Targa Limited Edition die overigens weer speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld is. Dat zijn dus de wereldprimeurs, er zijn ook drie Europese: de McLaren 570S, de Cadillac Escalade en de Zenos E10S.

In 2011 was de laatste AutoRAI, daarbij was overigens afstand gedaan van het concept van de containers die we in 2009 zagen. Eind 2012 werd besloten om de editie van 2013 te schrappen, en daarmee was er voor het eerst geen AutoRAI (om de twee jaar vindt het autofeest altijd plaats) sinds de oorlogsjaren.

Op de editie van dit jaar zien we weer een nieuw concept. Vanuit kostenoogpunt is er niet gekozen voor eigen standbouw van de deelnemende merken, maar voor standbouw die wordt verzorgd door de RAI. Langs gangpaden hangen doeken met de merknamen, achter die doeken zijn de ‘eigen’ stands van de merken. Die zijn maximaal 880 vierkante meter groot, 96 procent van de merken is aanwezig en dat is meer dan bij de laatste twee edities (2011 en 2009) .

Fiat, Alfa Romeo en Jeep zijn er niet. In 2011 ontbraken onder andere Toyota, Honda, Daihatsu, Nissan en Suzuki.

Bij de vorige editie bezochten 270.000 mensen de show, voor 2015 verwacht de RAI Vereniging een iets hogere opkomst, mede omdat er een extra weekenddag bij is.

De AutoRAI vindt van 17 tot en met 26 april plaats, kaarten kosten via AutoRAI.nl of Primera 14,50 euro, aan de kassa is dat 18 euro. Kinderen tot en met 14 jaar komen gratis binnen.   

Bekijk 2 foto's in groot formaat

Lees meer over:
Tip de redactie