Prijs Ford C-Max plugin-hybride bekend

De Ford C-Max is er voor het eerst ook als plug-inhybride. Fabrikant Ford heeft nu de dealerprijs bepaald voor deze C-Max met stekker.

De C-Max Energi kost minimaal 34.995 euro. Daarmee is de ruimtelijke Ford niet de goedkoopste plug-inhybride op de Nederlandse markt. Dat is de 1.000 euro voordeligere Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Zo heeft de Volkswagen Golf GTE, waarvan maandag de prijzen zijn bekendgemaakt, een vanafprijs van 36.995 euro.

Uiteraard is ook de C-Max Energi goed voor 7 procent bijtelling en daarmee heeft Ford een sterke troef in handen. De eerste in serie gebouwde plug-inhybride van Ford verschijnt begin januari in de showrooms, maar is nu al te bestellen.

Ford koppelt een 2,0-liter benzinemotor aan een 120 pk sterke elektromotor en een 7,6 kWh lithium-ionaccu. Het gecombineerd vermogen bedraagt 184 pk.

Actieradius

In volledig elektrische modus kan de bestuurder, als hij rustig rijdt, 44 kilometer lang rijden. De topsnelheid ligt dan op 137 kilometer per uur.

Wie in hybride-modus rondrijdt, moet een topsnelheid van 164 kilometer per uur kunnen halen. Met een reguliere 220V-aansluiting is de C-Max Energi binnen vier uren vol te laden. Bij een 16A-laadpaal zijn drie uren nodig om het voertuig helemaal op te laden.

Luxe

Er zijn weinig uitvoeringen, maar de enige leverbare versie heeft behoorlijk wat luxe. Standaard beschikt de plug-inhybride C-Max over 17-inch lichtmetaal, Active Park Assist, een achteruitrijcamera, automatische airco, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, cruisecontrol.

Ook heeft de auto standaard elektrisch verwarmbare voorstoelen, met leer beklede stoelen, een panoramadak, parkeersensoren voor en achter, elektrisch bedienbare ruiten, elektrisch bedienbare en verwarmbare zijspiegels en Sync 2.

Kleuren

Standaard wordt de C-Max in de kleur Oxford White gespoten. Tegen een meerprijs is de auto ook te krijgen in onder meer Tuxedo Black, Ingot Silver, Magnetic, Blue Candy en White Platinum.

De Nederlandse woordvoerder van Ford zegt dat deze plug-inhybride voertuigen het huidge front blijven houden. Dat is omdat de Energi in de Verenigde Staten wordt geproduceerd. De overige C-Max'en, die in Europa worden gebouwd, krijgen wel het nieuwe front.

Bekijk foto's van de Ford C-Max in groot formaat

Lees meer over:
Tip de redactie