Cadillac wil nieuw embleem

Cadillac is met een ommezwaai bezig. Het Amerikaanse luxemerk wil moderner voor de dag komen, het huidige logo zou daarom moeten wijken voor iets hippers.

Dat blijkt uit berichtgeving van Automotive News. Volgens een insider bij Cadillac zijn de reacties van de consumenten op het huidige logo niet al te positief.

"Bijna altijd wordt er negatief op het embleem gereageerd. De laurierkrans die de helft van het logo omarmt wordt tegenwoordig als oubollig en overbodig gezien", aldus de bron.

Het nieuwe logo moet 'strakker en meer gestroomlijnd' worden. Naar verluidt zit de marketingtak van Cadillac met de designafdeling om de tafel met een stapel alternatieven. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt. Wel zou het nieuwe logo omstreeks 2015 op de neuzen van nieuwe Caddy's moeten verschijnen.

Het oorspronkelijke merkembleem is geïnspireerd op het familiewapen van de stichter van Detroit, de Fransoos Antoine de la Mothe Cadillac. De afgelopen 111 jaar is het logo maar liefst veertig keer gewijzigd. Het laatste ontwerp werd zo'n 13 jaar geleden aangenomen.

Bekijk 3 foto's in groot formaat

Lees meer over:
Tip de redactie