'Volkswagen heeft plannen voor budgetmerk'

AMSTERDAM - Volkwagen heeft plannen voor een budgetmerk.

Dat meldt de gezaghebbende krant Der Spiegel, dat zich baseert op uitspraken van woordvoerder Eric Felber.

Hij vertelt: “Het idee van een budgetmerk binnen de Volkswagen Groep onder Skoda, Seat en Volkswagen bestaat al langer. Een definitief besluit is echter nog niet genomen.”

Volgens insiders mikt het concern met het eventuele budgetmerk vooral op groeimarkten in Azië en Latijns-Amerika. Hier is een enorme groep autokopers die wel auto wil rijden, maar de huidige producten van de Volkswagen Group niet kan betalen.

Eén van de nieuwe auto’s voor het budgetmerk zou de opvolger van de Volkswagen Santana kunnen worden. Die auto zou dan kunnen putten uit de techniek van de Skoda Rapid, meldt Autocar.

Verkoop

Het autobedrijf heeft in de eerste 9 maanden van dit jaar de wereldwijde verkoop met 9,7 procent zien stijgen tot 6,71 miljoen voertuigen, zo maakte het vrijdag bekend.

Volgens Volkswagen deed de verkoop in Oost- en Centraal-Europa, Noord-Amerika en het Verre Oosten het erg goed. De Europese verkoop steeg met slechts 0,8 procent en in West-Europa was sprake van een verkoopdaling van 6 procent.

De verkoop in China zat flink in de lift. De verkoop van het merk Volkswagen steeg sinds begin dit jaar met 17,2 procent tot 1,52 miljoen auto's en de verkoop van Audi nam met 31 procent toe tot 297.100 wagens.

Lees meer over:
Tip de redactie