SsangYong Korando komt ook in benzineuitvoering

Laatste update:  8 mei 2012 17:45 info

AMSTERDAM - Binnenkort verschijnt de SsangYong Korando ook met een benzinegestookte viercilindermotor.

De atmosferische vierpitter in de

Korando

heeft een inhoud van twee liter en luistert naar de naam e-XGi. Volgens z'n makers levert de machine 145 paardenkrachten en een maximale trekkracht van 160 Nm.

Daarmee moet de Korando een topsnelheid kunnen bereiken van 171 kilometer per uur, een sprinttijd van nul tot honderd kilometer per uur weet SsangYong op dit moment nog niet te melden.

Viercilinder

De Nederlandse importeur geeft op dat de benzine-Korando een gemiddeld brandstofverbruik van 1:13,3 heeft, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 175 gram per kilometer. Bovendien mag de 1.618 kilo zware Korando 2.0 e-XGi een geremde aanhanger trekken van 1.500 kilogram. Voorheen leverde SsangYong de Korando alleen met de tweeliter e-XDi dieselmotor, een viercilinder met 150 pk die speciaal voor de Koreaan in Oostenrijk wordt gebouwd.

In eerdere testen hebben wij al vastgesteld dat die motor helemaal geen vervelende machine is, maar hij bezorgde de Korando wel een rol in de marge. De voordeligste Chrystal-uitvoering moet immers al meer dan 31.000 euro kosten. In het geval van de benzinevariant beginnen de prijzen bij 24.990 euro, waarmee de auto stukken betaalbaarder wordt voor onder meer particuliere kopers.

Zesversnellingsbak

Zodoende kan de Korando volgens de importeur beter concurreren met auto's als de Kia Sportage en Hyundai iX35. Net zoals bij de dieselversie van de Korando is de benzinevariant naar wens uit te rusten met vierwielaandrijving. Standaard zijn alleen de voorwielen aangedreven.

Vooralsnog staat er alleen een handgeschakelde zesversnellingsbak in de prijslijsten voor de Korando, later komt er ook een automatische zesbak beschikbaar. Verder heeft elke Korando e-XGi ESP aan boord, net als elektrisch bedienbare ramen en spiegels én 16-inch lichtmetalen wielen.

Bekijk foto's van de SsangYong Korando in groot formaat

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Eerder

AutoWeek journaal

Max Verstappen wordt de 15e Nederlander in de Formule1. Wie gingen hem allemaal voor? Een overzicht. Verder bespreken we de belangrijke nieuwkomers in het B-segment: de Hyundai i20 en de Skoda Fabia.

Bekijk video

 

In samenwerking met

 

Citroën BX

Typische Citroën-eigenzinnigheid: de BX. En nu komt het merk met de even excentrieke C4 Cactus. Een BX-fan neemt zijn eigen auto mee en stapt in de Cactus voor kritisch onderzoek.

Bekijk video

Autoweek Journaal

In een exclusief interview met AutoWeek heeft F1-wereldkampioen Sébastian Vettel een paar tips voor Max Verstappen. En dat brengt ons op dé vraag van deze week: gaat Max nou wel of niet naar Red Bull? Tussen al dat F1-nieuws door kietelt Skoda de wereld met plaagplaatjes van de nieuwe Fabia; wat willen ze daar eigenlijk mee bereiken?

Bekijk video