Japanse merken gaan zich meer richten op Azië

AMSTERDAM - Dat er toekomst zit in de automarkt van de opkomende Aziatische landen, weten ook Japanners maar te goed.

Daarom gaan twee merken zich meer richten op snel groeiende economieën in dezelfde regio.

Zowel Mitsubishi als Toyota zien kansen in diverse Aziatische landen, zo meldt het Amerikaanse Inside Line. Korea, India en China hebben eigen merken die goed aanwezig zijn op de corresponderende markten.

In een land als Indonesië is dat wel anders – reden genoeg voor Mitsubishi om daar vanaf half 2012 de assemblage van de Outlander Sport plaats te laten vinden. Volgens eigen zeggen wil Mitsubishi de merknaam verstevigen in opkomende markten met een veelbelovende toekomst.

Thailand

Ondertussen gaat Toyota zich meer richten op Thailand, waar halverwege 2012 een gloednieuwe fabriek geopend worden, waarvoor meer dan 250 miljoen dollar wordt geïnvesteerd.

Een deel van dit bedrag wordt ook gebruikt voor de heropbouw van een kleinere fabriek, die vorig jaar mei getroffen werd door overstromingen. Als alle plannen voltooid zijn, verwacht Toyota jaarlijks zo’n 760.000 auto’s te bouwen in Thailand.

Bekijk 2 foto's in groot formaat

Lees meer over:
Tip de redactie