Rolls boekt succes met 'Bespoke'

AMSTERDAM - Het Bespoke-programma van Rolls-Royce is een doorslaand succes.

Zelfs op de goedkope Ghost wordt meer dan de helft van het aantal gebouwde auto’s voorzien van die exclusieve accessoires.

Rolls-Royce boekt succes met het Bespoke-programma waarbij klanten kunnen grasduinen in een catalogus waarin zaken als een champagnebar, humidor of een op maat gemaakte picknickkoffer staan. Zelfs bij de Ghost ‘baby’-Rolls kiest 56 procent voor de klanten voor een aantal accessoires van Bespoke.

Bij de Phantom kiest zelfs meer dan tachtig procent van de klanten voor het Bespoke-programma. In het middenoosten rijdt bijvoorbeeld vrijwel geen Phantom meer rond zonder deze exclusieve goodies. In Europa wordt 89 procent uitgerust met Bespoke-accessoires. Zes jaar geleden was dat nog de helft van alle Phantoms.

Dit jaar zoekt Rolls-Royce vijftig extra werknemers die zich gaan bezighouden met het ontwerp, de ontwikkeling en het projectmanagement van Bespoke. Ook zijn ze verantwoordelijk voor hout- en lederbewerking. Dat is een verdubbeling van het aantal mensen dat nu bezig is met het personaliseringsprogramma.

Bekijk 9 foto's in groot formaat

Lees meer over:
Tip de redactie