'Hyundai wil kwaliteit'

AMSTERDAM - In de afgelopen jaren maakte Hyundai een forse groei door, precies volgens de doelstellingen van het Koreaanse merk.

Voor 2012 liggen de prioriteiten echter elders: Hyundai wil vooral groeien op de gebieden kwalitateit en design.

Tegen Financial Times vertelde een Hyundai-woordvoerder dat zijn merk 'kwalitatieve groei nastreeft, en niet meer excessieve productiegroei'.

Hyundai wil de fouten van bijvoorbeeld Toyota en Mercedes-Benz niet maken, die in het verleden de honger naar recordproductie ten koste van de kwaliteit van de auto's lieten gaan.

Groeien

Dat neemt niet weg dat Hyundai ook dit jaar weer wil groeien. Samen met dochtermerk Kia wil Hyundai de productie laten stijgen van 6,6 miljoen naar 7,0 miljoen auto's. Daarmee zou Hyundai qua verkopen het vijfde autoconcern ter wereld worden.

In het afgelopen jaar groeide Hyundai sneller dan de algehele automarkt in zowel de Verenigde Staten als Europa. Hierdoor geldt het Koreaanse concern in de auto-industrie als één van de belangrijkste autofabrikanten om in de toekomst in de gaten te houden.

Bekijk 3 foto's in groot formaat

Tip de redactie