Gereden: Mercedes E 350 CGI Cabriolet

Hoe fijn een cabriolet ook is, op de achterbank zitten is bij snelheden boven 50 kilometer per uur niet zo aangenaam. Mercedes-Benz zegt voor dit probleem nu met het Aircap-systeem op de E-klasse Cabriolet het ei van Columbus te hebben. Werkt het ook echt en hoe bevalt de rest van de auto? AutoWeek kreeg op het Bridgestone-circuit nabij Rome alvast de gelegenheid voor een eerste ronde.

Enkele weken geleden mochten we de E-klasse Cabriolet al bewonderen bij de importeur, in een zwarte doos met een bewaker voor de deur. Hier onder de Italiaanse zon lukt het Mercedes-Benz weer om bewondering te wekken bij het internationale journaille.

De E-klasse Cabriolet geldt als de opvolger van de CLK Cabriolet, die echter een flink stuk kleiner was. Onze testauto heeft een 292 pk sterke V6 met directe inspuiting onder de kap, die de E Cabriolet behoorlijk sportief maakt. Hij ligt dichterbij het asfalt dan de sedan, en dat merk je in de bochten. De 70 kilogram extra ten opzichte van de coupé voel je nauwelijks.

 

De volledige rij-impressie met de Mercedes E 350 CGI is te lezen in AutoWeek 10, die op woensdag 10 maart in de winkels ligt.

Tip de redactie