'Eigen tv-programma’s Facebook uitgesteld tot einde zomer'

Facebook zou de presentatie van zijn eigen tv-programma’s uitgesteld hebben tot het einde van de zomer.

Dat meldt Recode op basis van bronnen die op de hoogte zijn van de plannen. Eerder wilde Facebook de eigen tv-programma’s nog in juni presenteren. Nu wordt dat pas aan het einde van juli of het begin van augustus. Maar het zou zelfs nog langer kunnen duren.

Facebook zou volgens eerdere geruchten in totaal vierentwintig programma’s op de planning hebben staan. Die worden in twee delen opgedeeld: video’s met een groter budget en een langere speelduur, en kortere filmpjes. De korte video’s moeten dagelijks gemaakt worden voor minder geld.

Waar de vertraging door komt, is niet helemaal duidelijk. Het sociale medium zou ook geen specifieke redenen delen met partners. Diverse bronnen denken echter dat de vertraging komt door problemen met een aparte video-feature in de app en website die Facebook zou bouwen.

Concurrentie

Ook andere grote techbedrijven investeren in eigen content. Zo werken onder meer Amazon, YouTube en Apple aan eigen video’s en series. Facebook zou met zijn video’s bijna twee miljard mensen kunnen bereiken.

Het sociale medium werkt volgens geruchten ook aan een eigen app voor settopboxen, zoals de Apple TV. Daarin zouden video’s van Facebook worden getoond.

Lees meer over:

Wekelijkse podcast

Wekelijkse podcast
De redactie van NUtech maakt wekelijks een podcast naar aanleiding van het belangrijkste technieuws van die week.
Tip de redactie