'Snapchat gaat advertenties aanpassen op gedrag'

Snapchat biedt adverteerders binnenkort de mogelijkheid om reclames te tonen afhankelijk van het gedrag van de gebruikers.

De nieuwe advertentievorm wordt in het derde kwartaal van 2016 beschikbaar gemaakt, meldt Business Insider op basis van een advertentierapport van het bedrijf. 

Het gaat om het gedrag van gebruikers binnen de app zelf, aldus de site. Gedrag buiten de app, zoals in een webbrowser, wordt dus niet gevolgd. De app toont sinds 2014 al advertenties. Die reclames worden nu nog alleen aangepast op basis van geslacht, leeftijd, locatie en mobiele provider. 

Snapchat verwacht verder dat het aantal gebruikers voor het einde van 2017 zal uitbreiden tot 217 miljoen gebruikers, blijkt uit hetzelfde rapport. Momenteel heeft het 150 miljoen gebruikers.

Lees meer over:

Wekelijkse podcast

Wekelijkse podcast
De redactie van NUtech maakt wekelijks een podcast naar aanleiding van het belangrijkste technieuws van die week.
Tip de redactie