Apple en ontwikkelaars gaan app-opbrengst aan WNF doneren

Apple gaat de opbrengst van 27 apps in de App Store tijdelijk doneren aan het Wereld Natuur Fonds (WNF).

Daarmee willen Apple en de app-ontwikkelaars hun steun betuigen voor de Dag van de Aarde. De actie gaat donderdag van start en duurt tot en met 24 april.

Meerdere grote apps doen mee aan de actie, waaronder Angry Birds 2, Best Fiends, Candy Crush Soda Saga, Cut the Rope, Hearthstone en Line. Zowel de verkoop van de apps als in-app aankopen draagt bij aan het goede doel.

In de deelnemende applicaties wordt speciale content voor de Dag van de Aarde toegevoegd. Zo krijgt Line een speciale sticker die gebruikers naar elkaar kunnen sturen. In foto-app VSCO wordt een speciale filter te koop aangeboden die is ontworpen door het WNF.

Apple verandert het logo op 132 Apple Stores tijdelijk om de milieu-actie te benadrukken. Daarnaast zal personeel vanaf 15 april groene t-shirts dragen. In de winkels worden speciale workshops over het milieu georganiseerd.

Lees meer over:

Wekelijkse podcast

Wekelijkse podcast
De redactie van NUtech maakt wekelijks een podcast naar aanleiding van het belangrijkste technieuws van die week.
Tip de redactie