Eelco Roos inspireert mensen én merken

Spreker Eelco Roos ziet Instagram als hét middel om reisliefhebbers te inspireren. Dat ook merken zijn werk zien en hier gebruik van willen maken, is voor hem juist een extra uitdaging.

Roos vertelde tijdens zijn sessie over hoe hij aan 463.000 volgers is gekomen met zijn Instagramaccount @Croyable. Hij liet een aantal voorbeelden zien van zijn eigen werk, maar gaf ook het podium aan personen en accounts die volgens hem de moeite waard zijn om te volgen.

Waar hij aanvankelijk wat terughoudend was met het aannemen van commerciële klussen, omdat die niet bij zijn visie paste, hij heeft inmiddels een manier gevonden waar zowel hij, als de adverteerder, als zijn volgers blij van worden. Een win-win-winsituatie.

Gouden tip

Wat heeft er voor deze verandering gezorgd en wat is hiermee dus ook de tip aan andere merken als ze Instagrammers in willen zetten voor marketingdoeleinden? We vroegen het Eelco: "Laat de Instagrammers die je inhuurt voor een bepaalde klus helemaal vrij. Laat ze zijn visie op jouw idee/briefing maken en daarmee aan de gang gaan", aldus Croyable. 

Met KLM heeft hij bijvoorbeeld een prettige samenwerking gehad. "De bedrijven die het snappen zien in dat als je contentmakers inhuurt, dat je ze ook de content moet laten maken op hun manier." Juist de open briefing werkt.

Klus op Curaçao

Naast spreker tijdens het ANVR-Congres komt Eelco ook nog voor een andere klus. Het Santa Barbara Beach & Golf Resort, waar we verblijven, kreeg lucht van Eelco zijn komst en heeft hem gevraagd het resort te promoten.

Wederom een win-winsituatie. Hou zijn account dus in de gaten.

Tip de redactie