Amsterdamse Twitteraars geven af op kwarkreclame met hipster

Amsterdammers geven af op reclames van een ruig ogende man met tattoos, een spijkerjasje en een flinke baard, met in zijn hand een bakje aardbeienkwark.

De hipster kijkt passanten indringend aan vanuit bushokjes of reclamezuilen en maakt reclame voor een toetjesmerk. De poster wordt door veel Amsterdammers opgemerkt.

Op Twitter is het commentaar, uiteraard, niet van de lucht. 'Hipster eet "yoghurt" met pulled pork gelatine & glucose-fructose siroop en nog 15 toevoegingen', zegt Scato van Opstall.

'Jullie gaan ons helemaal terugbrengen naar de reclamewereld anno 2014/2013?', klaagt Carmen.

Volgens Nieuwsuur-verslaggever Eelco Bosch van Rosenthal is er maar één conclusie: 'Ook yoghurt heeft zijn onschuld verloren'. En met een beetje fantasie bestel je zo'n kwarktoetje straks gewoon naast je hippe speciaalbier, denkt Rik toe Water: 'Mag ik twee IPA's, 'n Duvel, drie ijwit en één aardbeienkwark.'

Tip de redactie