Telegraaf Media Groep verliest zaak tegen gemeente Alphen

De Telegraaf Media Groep heeft een rechtszaak tegen de gemeente Alphen aan den Rijn verloren.

De zaak werd aangespannen omdat de Telegraaf Media Groep het niet eens was met een besluit over de gemeentelijke bekendmakingen, die voortaan in een andere krant worden gepubliceerd.

De gemeente Alphen aan den Rijn publiceerde haar bekendmakingen jarenlang in het Witte Weekblad, een huis-aan-huiskrant, die door de Telegraaf Media Groep wordt uitgegeven. Het contract liep recentelijk af en andere bladen mochten via een tender meebieden op de klua.

Recentelijk werd bekend dat de de Persgroep, uitgever van ondermeer AD Groene Hart en het huis-aan-huis verspreidde Alphens Nieuwsblad, de tender had gewonnen. De Telegraaf Media Groep was het niet eens met de gang van zaken en stapte naar de rechter om het besluit terug te draaien.

Maandag 2 mei werd bekend dat de rechtbank de gemeente Alphen aan den Rijn op alle punten gelijk heeft gekregen en dat de rubriek Week in Beeld nu definitief in het Alphens Nieuwsblad wordt gepubliceerd.

Tip de redactie