Blake Shelton schikt met roddelblad InTouch Weekly in lasterzaak

De rechtszaak die Blake Shelton had aangespannen tegen InTouch Weekly is van de baan. De countryzanger en het tijdschrift hebben een schikking getroffen.

InTouch publiceerde in 2015 een verhaal waarin stond dat Shelton alcoholproblemen had en zich na een aantal misdragingen had laten opnemen in een ontwenningskliniek.

Het roddelblad scheef onder meer dat hij door zijn drankverslaving niet meer functioneerde als jurylid van The Voice, dat hij in een dronken bui in het openbaar had geurineerd en dat zijn huwelijk met Miranda Lambert stuk was gelopen vanwege zijn alcoholmisbruik.

De zanger eiste 2 miljoen dollar (1,9 miljoen euro) van het tijdschrift. Vorig jaar boekte Shelton een overwinning in de zaak, toen een rechter oordeelde dat de kwestie niet onder de vrijheid van meningsuiting viel. Zijn advocaten maakten niet bekend waarom hij de rechtszaak toch heeft gestaakt, en welk bedrag er met de schikking gemoeid is.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie