Reclamewaakhond hekelt 'reclametweets' Kardashians

De families Kardashian en Jenner, die hun inkomsten voornamelijk middels realitytelevisie genereren, maken zich schuldig aan misleidende reclame, beweert de Amerikaanse reclamewaakhond Truth in Advertising Inc.

De nonprofit organisatie heeft een brief gestuurd naar Kris Jenner, de moeder en manager van Kourtney, Kim, Khloe en Robert Kardashian en Kendall en Kylie Jenner.

Daarin maakt de waakhond bezwaar tegen het grote aantal gesponsorde posts op de sociale media van de familieleden, waarbij niet is aangegeven dat het om reclame gaat.

Truth in Advertising, dat zijn positie omschrijft als "toegewijd om consumenten te beschermen tegen onware en bedrieglijke marketing" heeft zelf geen macht om maatregelen te nemen.

De organisatie dreigt volgens Jezebel echter de familie te rapporteren bij overheidsorganisatie Federal Trade Commission als de gesponsorde tweets aankomende woensdag niet verwijderd of verduidelijkt zijn.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter
Tip de redactie