Wimpers Portman zijn misleidend

AMSTERDAM - Natalie Portman mag haar ellenlange wimpers niet meer aanprijzen in Groot-Brittannië. Een commercial die de actrice maakte voor Dior is door de Britse Advertising Standards Authority verboden, schrijft de Britse editie van modeblad Vogue.

Dior beweerde in de reclame dat een nieuwe mascara wimpers scheidt en de haren langer en voller maakt. Concurrent L'Oréal twijfelde daaraan en seinde de Advertising Standards Authority in. Daarop liet Dior weten geen klachten van klanten te hebben ontvangen. Wel gaf het van oorsprong Franse bedrijf toe dat Portmans wimpers zijn gephotoshopt.

Natalie Portman is niet de enige ster die zich volgens de Britse reclamewaakhond schuldig maakt aan misleiding. Begin dit jaar werd een advertentie van L'Oréal met Rachel Weisz verboden in het Verenigd Koninkrijk omdat de actrice te veel was toegetakeld met Photoshop. Ook L'Oréal-reclames met Julia Roberts werden verboden omdat de beelden te veel waren bewerkt.

Lees meer over:
Tip de redactie